- tor 12 jan 2023, 13:11
tja jag har undrar om ni kan komma med tips vad jag kan felsöka för att få igång min Volvo 940 b230fd.Jag stängde av bilen och dagen efter ville den inte gå i gång. Den har fin gnista, men när jag har dragit mycket på startmotorn så är tändstiften snustorra så det kommer inte fram bränsle ända fram till motorn-
jag testade att lossa på en anslutning innan insprutet och där är det bra tryck på bränslet.
Jag har även testat att spruta startgas genom luftfiltret men den tänder inte till.
Vi tog även loss kamrems kåpan och kolla så att kamremmen är fräsch och det var den inga sprickor och kuggen såg fina ut.
men kan kamremmen ändå ha vridit sig något kugg så att det blir fel så att den inte startar.
Är jätte tacksam om ni ger förslag hur och vad jag kan felsöka.
är jätte tacksam är lite kluven agående om det är att kamremmen har kuggat över
jag testade att lossa på en anslutning innan insprutet och där är det bra tryck på bränslet.
Jag har även testat att spruta startgas genom luftfiltret men den tänder inte till.
Vi tog även loss kamrems kåpan och kolla så att kamremmen är fräsch och det var den inga sprickor och kuggen såg fina ut.
men kan kamremmen ändå ha vridit sig något kugg så att det blir fel så att den inte startar.
Är jätte tacksam om ni ger förslag hur och vad jag kan felsöka.
är jätte tacksam är lite kluven agående om det är att kamremmen har kuggat över