Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Jag drog in Defa 220V kabel genom höger rambalk och in genom en plåtbricka i golvet på passagerarsidan. Jag har 220V uttaget på sidan vid kardantunneln. Har du en ordentlig skyddsslang på kabeln kan du säkert dra en grov 12V kabel samma väg också.
Bör se likadant ut 940
Jag hade gärna dragit den på förarsidan där batteriet sitter. Den ska bak till bagaget. inte så jättesugen på att borra i torpedväggen. Läst att folk iaf fått igenom 20mm. Kanske att jag får byta till en sådan
Det finns gummigenomföring som klarar 35mm2....................................................... På sätt och vis.
Dom är upptagna av massa andra kablar, så det utrymmet som finns kvar räcker inte till 35mm2, trångt nog med 20mm2. Iaf på förarsidan.
På passagerarsidan finns det en genomföring för kupévärmaruttaget. Har du inget sådant uttag i bilen kan du använda dig av den genomföringen, alt. demontera uttaget om du inte har behov av det.

Men det enklaste är ju att bara borra upp ett nytt hål och sätta i en ny gummigenomföring, och trä kabeln genom den. Då får du ju genomföringen precis där du vill ha den.
Lucif3r skrev:Det finns gummigenomföring som klarar 35mm2....................................................... På sätt och vis.
Dom är upptagna av massa andra kablar, så det utrymmet som finns kvar räcker inte till 35mm2, trångt nog med 20mm2. Iaf på förarsidan.
På passagerarsidan finns det en genomföring för kupévärmaruttaget. Har du inget sådant uttag i bilen kan du använda dig av den genomföringen, alt. demontera uttaget om du inte har behov av det.

Men det enklaste är ju att bara borra upp ett nytt hål och sätta i en ny gummigenomföring, och trä kabeln genom den. Då får du ju genomföringen precis där du vill ha den.
Drar den helst på förarsidan. Får kanske byta till 20mm då. Lite rädd jag ska borra sönder någonting på insidan. Hade varit mest önskvärt att gå igenom någon befintlig gummigenomföring. Såg att det fanns en uppe i hörnet. Sticker ut som en plastplupp, är det bara att skära av den och försöka mata igenom kabeln där?

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]