Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej, har köpt nya spridare till min 940 med b230fb med samma OE-nummer, samma färg osv.
Men nu när jag startade bilen efter jag bytt dom går det fett och baktänder när jag gasar lite, vad kan problemet vara? Måste man koda in dom på något sätt? Är det något mer man måste göra förutom att bara byta spridarna.

Provade koppla ur batteriet i en minut och sen starta igen men gjorde ingen skillnad.

Mvh
Det är nya spridare, köpte dom från en skum hemsida så dom kanske bara kan vara dåliga från fabrik? Det är inte Bosch, men dom har samma nummer som orginal. Bytte tillbaks till dom gamla spridarna nu gör tillfället så går den okej igen. Så ska jag skicka tillbaks dom då.
Utan att flödestesta dem så finns inte så mycket annat att göra om det inte finns nån information på hemsidan du köpte dem från om dem skiljer sig på nåt vis. Går motorn som den ska med dem spridare som satt i innan och den går illa med dem som du satt i så pekar det ju mot att dem nya inte är riktigt vad dem borde.

Vad är det för hemsida du köpt från?
ja jag tänker det. :) köpte dom från fruugo så misstänkte redan när jag beställde dom att dom inte skulle vara som dom skulle pga priset, är väl kanske inte så smart att snåla in på sånt hehe. vilken hemsida bör man beställa spridare från?

Hej Jag ser att det portproblemet har funnits l&au[…]

Är det någon som har den senaste MMM2 s[…]

ÅF GLT/Turbofjädrar?

Finns det någon ÅF för turbofj&au[…]

Visa din semesterbil(d)

En Saab V4 20250630_155311.jpg En tidig s&ari[…]