Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej :-)

Varför finns det inte tex en sån skruvsatslåda som är hantverksmässigt utformad till att passa en viss bilmodell
Dvs att du har alla muttrar och skruvar, brickor med diverse längder som passar för din bil i flera dubletter.
Iaf fem av varje för utbyte

Sen har du tex en sats med bara bultar och delar till det

Sen har du en sats med bara plast skruvar och sånt i plast som man klämmer skruvar med

Om vi låssas att man vet exakt varenda modell och dimension av originalskruv till sektioner av bilen
Tex alla plastdelar i bilen som sitter skruvat fast. Om vi tar tex fronten på bilen så är det en del skruvar, muttrar, clips mm som håller fast kylare, lysena, osv plåt och plast

Varför plockas det inte ihop en sån sats och säljs till en bilmodell med exakt originalskruv inkl kanske lite länge skruv i vissa fall ?

Klart att man kan ta lös och och titta vad det är för skruv och mutter osv och ersätta med liknande eller större vad man har hemma men varför kan man inte köpa en anpassad skruvsats utan att kolla det innan ?

Tror att försäljningsvärdet av det är ganska högt
Jag har efter mer än 50 års skruvande ett ganska stort sortiment av skruvar, muttrar, brickor m.m,. Hemligheten? Släng aldrig någonting.... I alla fall inte när det gäller skruvar och sådant.
Det finns inte för att det inte finns nån marknad för det. Knappt ens om du skulle totalrenovera en bil skulle det finnas behov av allt. Därför köper man det man behöver helt enkelt. Vanliga skruvar/muttrar, t.ex för bärarmar, momentstag, grenrör o.s.v brukar finnas i satser för att det år åtgång på dom. Det är enkelt att bara kolla i en reservdelskatalog vilka skruvar/muttrar det är man behöver och sedan köpa dom.

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]