Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
Nu var det dags, prisskillnaden är/var då 6,45 kr/l.
Jag misstänkte att det var något med spridarna (läck, sprutbild?) eftersom jag inte blev av med felkod 2-3-2. Kom på att felkoden kom efter jag ibland stått långvarigt på tomgång. Köpte en flaska Redline SI-1 – 443ml. Efter 2, kanske 3 tankningar hällde jag i en flaska till och motorn går som en dröm. Igen felkod på 2-3 månader. Får se om det funkar lika bra som förut på E85. Kört på bensin (E5) sedan tidigt i våras då jag tömde tanken i båten. Sedan, blev skillnaden i pris helt fel för att ens kunna motivera det för miljöns skull. Men nu är 745-an miljövänlig igen..... :-D :-D
Användarvisningsbild
av Kloge
Jag har kört min trogna Golf på 50/50 bensin och e85 trots tveksam ekonomi med priset på spriten.
13000 mil med denna blandning
Användarvisningsbild
av lennarte
Kloge skrev:Jag har kört min trogna Golf på 50/50 bensin och e85 trots tveksam ekonomi med priset på spriten.
13000 mil med denna blandning
Joo, det hade jag säkert också gjort om jag inte velat tömma tanken på båten, hade problem med vatten i bensinen, och ville rengöra tanken. Där var 90 liter bensin och c:a en liter vatten som var ganska enkelt att "filtrera" bort. Fick pumpa ut c:a 4 liter vattenbandat redan ute på havet när den började gå illa, så vi kunde ta oss iland.

Var inte akilleshälen på GDI-motorerna […]

Den källa jag hittade påstod att ä[…]

På samma sätt tror jag också dies[…]

Trasig Renault Scenic

Pågen har varit här och lämnat bil[…]