TioTusenKRBil skrev:Känns det bättre att köra med renoverade originalgrejer (ta isär och rengör ordentligt, kan behövas lackas lite på locket för att förhindra att gnistan hoppar) än med kinaskräp. Nytt från bosch kostar mer än hela bilen så inte riktigt värt. Jag hade renoverat originalgrejerna och skickat på de istället om det finns kvar.
Just fördelarlocken verkar vara ett ständigt problem på detta forum. Kanske större här än på bilarna.....Det fanns dåliga fördelarlock i omlopp för nu ganska många år sedan då
en tillverkare hade problem. Det ironiska i detta var att alla större säljare av bilreservdelar sålde dessa dåliga föedelarlock.
Även Volvo original fördelarlockl var dåliga. Jag köpte ett på AD-Center, kunde inte lämna tillbaka det då (lördag eftermiddage) så jag köpte ett på Biltema. Det har suttit där i c:a 10 år nu. När jag skulle lämna tillbaka det jag köpte på AD-Center trodde dom mig inte, jag fick dom att hämta en multimeter och ohmmäta stiften så dom själv konstaterade att där var ingen kontakt mellan stiften på insidan ochhålet där du sticker i tändkabeln. En tid senare frågade jag dom om detta och då "erkände" dom att det varit problem med deras fördelarlock och det var bara ett fabrikat och som jag fattade det bara det locket till Volvos bakmonterade fördelare. Och som sagt, även Volvo original var det samma fel på. Kommer inte ihåg märket på dom felande, men det var ett känt stort tyskt fabrikat. Dock var det
inte Bosch så ingen kan säga att Volvo bara säljer Bosch elreservdelar.