- sön 25 sep 2022, 00:10
#1513197
Hejsan.
Har en bekant som har en 760 gle 1985 som stått länge på en gård med sådär lagom mycket mossa på den.
Han körde den en tur i våras men idag när vi skulle starta den så gick den bara typ 2-3s sedan dog den, rörde man gasen det minsta så dog den också direkt...
Jag som äger en 944 reagerade direkt när jag vred om nyckeln att jag inte hörde någon pump överhuvudtaget, men samtidigt om pumpen inte går hur kan den starta å gå i 2-3sekunder innan den dör? Någon form av soppa borde den ju få då, och vi gjorde många start försök.
Blev även förvånad då första starta försöket så hoppade den igång direkt, kändes knappt som om startmotorn hann gå runt.
Vi kollade säkringen till pumpen i tanken och den var hel, även bränslerelät verkade helt de var liv i den iaf.
Så frågor till er som har/haft en 760 av äldre årsmodell:
Är det som på 740 att det är två stycken pumpar? En under förardörren och en i tanken? Eller är det annorlunda på V6an
Vad kan man få för symptom om bara en av pumparna är trasiga? Har bara haft 940 som enbart har en pump i tanken.
Tips på grejer som man kan kolla, för det känns soppa relaterat iom att den går igång korta stunder...
Tacksam för alla tips och idéer
Mvh
Har en bekant som har en 760 gle 1985 som stått länge på en gård med sådär lagom mycket mossa på den.
Han körde den en tur i våras men idag när vi skulle starta den så gick den bara typ 2-3s sedan dog den, rörde man gasen det minsta så dog den också direkt...
Jag som äger en 944 reagerade direkt när jag vred om nyckeln att jag inte hörde någon pump överhuvudtaget, men samtidigt om pumpen inte går hur kan den starta å gå i 2-3sekunder innan den dör? Någon form av soppa borde den ju få då, och vi gjorde många start försök.

Blev även förvånad då första starta försöket så hoppade den igång direkt, kändes knappt som om startmotorn hann gå runt.
Vi kollade säkringen till pumpen i tanken och den var hel, även bränslerelät verkade helt de var liv i den iaf.
Så frågor till er som har/haft en 760 av äldre årsmodell:
Är det som på 740 att det är två stycken pumpar? En under förardörren och en i tanken? Eller är det annorlunda på V6an
Vad kan man få för symptom om bara en av pumparna är trasiga? Har bara haft 940 som enbart har en pump i tanken.
Tips på grejer som man kan kolla, för det känns soppa relaterat iom att den går igång korta stunder...
Tacksam för alla tips och idéer
Mvh