Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Megablower
Hej är de någon som vet vad det är för kylare i 760 som har v6an i sig :) har hört tropical från en kompis men han var väldigt osäker. Tacksam för svar.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det är samma kylare till 740,760 oh 940. Men, det finns olika storlek beroende på utrustning t.x AC, automatlåda, turbo och liknande. Alla passar dock, men det är olika bredd. Kan vara uttag för tempgivare till elektrisk kylarfläkt, inbyggd oljekylare m.m.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Jag tror alla kylare har uttaget för tempgivaren, åtminstonde alla nya man kan köpa. Det kommer pluggat som standard, så har man ingen tempgivare låter man den vara pluggad, annars plockar man bara ur pluggen och stoppar i tempgivaren istället. :-)
Både min -92a ("lilla kylet", ingen elfläkt/tempgivare) och 98an ("stora kylet", elfläkt och tempgivare) har uttag för tempgivaren iaf, men det är ju då pluggat på -92an.
av rd350
Länge sen men hyffsat säker på att v6 760 har en egen kylare med annan placering av slanganslutningarna.
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]