Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Torkarmotorn bak fungerar fint dom två första vändorna över rutan, sen stannar den plötsligt (ibland i botten och ibland mitt på rutan), för att sedan sista vändorna hoppa några decimeter åt gången ibland med flera sekunders intervall.

Innan jag byter allt så undrar jag bara om någon känner igen problemet. Det vanliga verkar vara att det kärvar i genomföringen men då borde jag ha ett jämnare problem kan jag tycka och inte ett som är så ryckigt som nu.
Senast redigerad av 1 Vitablend, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Genomföringen är troligast. Behöver inte nödvändigtvis visa sig som ett jämnt problem, utan kan mycket väl visa sig i till synes slumpmässiga "hopp och skutt".
Det kan också visa sig till synes från ingenstans, som min V70 gjorde... Den bara tvärstannade utan minsta lilla påvisning om att den gått trögt eller långsamt innan. Den bara stannade :P
Användarvisningsbild
av Vitablend
Nu ska jag sammanfatta min oväntade lösning.

Jag hade av arm och damask från utsidan och det såg mycket riktigt inte så snyggt ut i genomföringen. Jag rensade halvhjärtat på smuts och rost och dränkte i 5-56. Det gav såklart ingen förbättring.

Men så körde jag upp till Bollnäs nyligen, 3h med regn och efter en timme gick torkaren precis som den skulle. Den har inte återgått till sitt hackande. Jag tolkar det som att den inte använts ordentligt på länge och behövde jobba upp lite stela skitiga leder. Ibland är den enklaste lösningen bäst.
V60 sliter däck bak

Men står att första steget du länk[…]

Fick mejl av Volvo cars i torsdags om att jag ska[…]

Hade nog tur, för pinnskruvarna satt kvar i b[…]

Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]