Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Boiber23
Hej kör med maxxecu och menade ställa tändningen till 0 men funderar vilket märka jag ska ställa efter av dessa 2?
Untitled.png
Untitled.png (856.84 KiB) Visad 1124 gånger
Användarvisningsbild
av lennarte
När märkena på remskivskanten är på 0-strecket på blocket är motorn 0°, sedan kommer 10° resp. 20° före ÖD på kåpan. Strecket mellan är 15° och strecket efter 20° är 25°. Strecken på kåpan är inte lika exakta som den på blocket, och kolla så inte gummidämpningen i remskivan släppt. Då kan det bli helfel eftersom original sköts det från svänghjulet med vevaxelgivaren.
av Boiber23
lennarte skrev:När märkena på remskivskanten är på 0-strecket på blocket är motorn 0°, sedan kommer 10° resp. 20° före ÖD på kåpan. Strecket mellan är 15° och strecket efter 20° är 25°. Strecken på kåpan är inte lika exakta som den på blocket, och kolla så inte gummidämpningen i remskivan släppt. Då kan det bli helfel eftersom original sköts det från svänghjulet med vevaxelgivaren.
Tackar nu förstår jag
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]