Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av bilarärtråkigt
Hejsan, efter om och men vänder jag mig hit då jag börjar bli tokig på min bil.
Som sagt så är det en 944 ltt från -97 som har fungerat felfritt fram till förra sommaren någon gång. Det började med att jag köpte mig en 945 för jag var ute efter lite mer space, och då fick denna bil stå och den har vart ståendes ett bra tag med endast enkla uppstarter då och då. Men tillslut så har han stått då det blev klent med bensin i tanken. Han stod då och batteriet blev tillslut utladdat. Nu när jag bytt batteri och väl vill få igång den så händer inget, startmotorn går runt och det finns gnista då han går på startgas men jag hör inget ljud från bensin pumpen. Jag har plockat ur pumpen och lagt den på direkt ström och då var den lite trött men den börja spinna på efter några knack. Och nu fungerar den felfritt. Men som sagt så finns det ingen ström bak till soppa pumpen och jag har kikat över säkringar samt soppa relä och allt verkar fungera som det ska då jag har satt relät i min andra bil. Vill tillägga att jag har larm på bilen med dosa (tror det heter car guard?). Vet ej vad jag ska göra nu kommer nog bli tokig snart
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]