Moderator: Moderatorer
Lucif3r skrev:Note to self: Kör man för långt med sin bil blir man straffad genom att få en ny skräpbilNote to self: ta nya bilen och sälj den och köp nya delar till den gamla
sicnarf skrev: ↑sön 20 mar 2022, 12:14 Helt otroligt att mannen har kört bilen i 5300 Svenska mil i genomsnitt i 30 år! Och aldrig krockat.Jag fascineras lika mycket av hur otroligt många timmar han spenderat i bilen.. 5300mil/år är ju säkert bortåt 1000 timmar/år i bilen = runt 2.5 timmar/dag VARENDA dag året om i 30 år...
mattiasv60 skrev:runt 2.5 timmar/dag VARENDA dag året om i 30 år...Det är inte så jävla ovanligt som du kanske kan tro. Jag känner ett antal som jobbar 8-9mil bort och pendlar dagligen, det är en resa på ca 2h per dag. Visserligen är det ju "bara" 5 dagar i veckan minus semster osv, och jag tror knappast någon av dom kommer fortsätta med det i 30år, men ändå
Lucif3r skrev:Det är inte så jävla ovanligt som du kanske kan tro.Min 745-a rullade 4 - 5000 mil om året av förste ägaren. Det finns tjänstebilar som rullar 6-7000 mil om året. Men dom brukar försvinna efter några år. Vi hade en Volvo 745 på jobbet på -90-talet (tror den var jämngammal med min) som företaget "behöll" efter dom första 3 åren, den rullade (i företagets ägo) omkring 70000 mil på c:a 10 år. Och då rullade den betydligt fler mil dom 5 första åren än dom 5 sista...
Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]
Inte alltid för mig som motorlampan tänd[…]