Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av hc77
Hej,

Skall åka och titta på en 960 a-traktor till grabben. Sitter dubbla lådor idag men den har aldrig varit reggad som a-traktor.

Har för avsikt att ta bort bakre, för mig som inte mekat a-traktor innan. Hur mycket jobb är det att återställa den till enkellåda igen och vad är det som skall på plats istället för bakre lådan?
Det kan variera rätt mycket beroende på vilka lådor det sitter och hur bra monteringen är gjord. Är inte främre lådan ombyggd på något vis och sitter med original upphängningen så är det en kardan i rätt längd som behövs.
Tackar för svar. 965 är redan ombyggd karossmässigt med balja och dubbla lådor. Dock ej besiktigad, energin/tiden tog väll kanske slut innan dess.

Nu går det ju besiktiga dem med enkellåda, därav tanken att ta bort bakre. Fick svar från säljaren att främre är ombyggd i shiftplattan och går på 1 och 4. Shiftplattan antar jag är plattan som växelspaken går i? Då är själva lådan troligtvis orörd hoppas jag.
Är den svetsad så blir det vinkelslip,det borde säljaren kunna svara på.

Men är det verkligen främre lådan som är spärrad på 1och 4? Då får man växla som vanligt med låda nr 2?

Man brukar spärra andra lådan istället

Hej Jag behöver T6-kolvar, diameter 81. Jag b[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Har en v70 classic d3 automat fwd 2016 som gå[…]

Flexifuel, etanol - bensin

Ja, idén om att köra på lokalpr[…]

V70-05 B5254T2. Bytte strålkastare till devi[…]