- ons 10 nov 2021, 07:38
Hej! Jag har en 945:a från 1991 i väldigt bra skick. Har bytt nästan allting på bilen som jag köpte år 2012. För några år sedan fick jag reda på att hardyskivan som sitter mellan kardanaxeln och växellådan skapar balans i kardanaxeln. Bullernivån var hög i bilen trots nya bra däck runtom. Hade också provat alla kardanaxelns lägen emot växellåda och bakaxel och hittat rätt läge. Kardanknutarna var också bra, utan glapp. Efter att jag köpt ny hardyskiva på V-parts, så fick jag balans och bilen blev bullerfri även i högre hastigheter. Sedan fick jag se att stödlagerhållaren var ganska rostig, så jag köpte både nytt stödlager och hållare på V-parts. Efter att jag monterat stödlagerhållaren och markerat kardanaxelns läge, så blev bilen åter bullrig i 80-100 km/h. Är det någon som vet vad detta beror på? Är det dålig kvalitet på stödlagerhållaren? Har jag monterat hållaren fel?
Finns det bättre kvalitet av stödlagerhållare? Ganska irriterande med bullrig bil i högre hastigheter.
Mvh Tobias
Finns det bättre kvalitet av stödlagerhållare? Ganska irriterande med bullrig bil i högre hastigheter.
Mvh Tobias