Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av RMn
Har köpt en handsfree interface via bluetooth för att koppla telefon via radion i bilen . VPARTS, som säljer volvodelar har en sådan adapter. De Volvo- radioapparater jag har i mina bilar är alla av modell SC-805. Man kopplar in den via den extra CD-växlaringången. Tyvärr har det visat sig att den ingången på SC-805 är inte kompatibel med denna adapter/ interface och VPARTS har ingen annan. Kunder hos dem har nämnt att det finns andra interface på marknaden, som har fungerat, men de vet inte vilka de menat. Är det någon på forumet, som har/ kan något om detta.
Denna radio SC-805 har även passat i tidiga V70 samt 850, så det finns rätt många av dem.
Jag har det du beskriver. Ingen Volvo, mobilen i fickan, Blutetooth och sedan till radion och presentation i bilens infodisplay. Men jag har en betydligt nyare bil -20. Till den hette det att mobilen måste vara av senare datum och ha Android eller I-Phone.
Det är väl inte så att du har en gammal mobiltelefon?
av RMn
Nej, jag har en I-phone modell 7 och telefonen har inget problem att koppla upp sig Blue-toothmässigt till interfacet. VPARTS har försökt att få detta interface att koppla upp sig mot SC-805 radion, men denna modell har en annan teknik på den yttre anslutningen på CD-växlaringången än andra radios så de fick ge upp. På flera andra typer av Volvo´s radio modell SC fungerar den, dock ej SC-805. De har dock hört från kunder att det finns andra interface som har fungerat. Detta interface heter WT-BT1.
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]

Den källa jag hittade påstod att &aum[…]