Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av ghostrider
Tjena
Jag funderar på att installera extra backljus på min 945:a och funderar på vad jag ska ha. Jag har läst att Säpo/polisen hade extra backljus på 945:or. Vad använde de för backljus om detta stämmer och finns det några bilder av hur de var installerade.
Jag vill gärna ha lite Säpo/polis look på backljusen men det ska vara tidsenligt frö 90-talet, så inga moderna led lister.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Bör väl varit några mindre fyrkantiga arbetsljus skulle jag väl kunna tänka mig

Hittar inget om man bildgooglar men behöver ju inte betyda att det är så får det
av Lövet
Under vissa perioder körde de med ganska fult infällda backljus

Bild
Bild

Fanns de som hängde ner också
Bild
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Sen V70N:s intåg bland polisbilar så har man använt sig av 2st Hella FF75:or under kofångaren.

Dom finns både i dimljus utförande, och som fjärrljus.

Vill minnas att polisen har ett av varje.
(är inte hundra på det)

Men om du inte ska backa i 100km/h så räcker det nog gott med dimljus utförande.
av ghostrider
Tack för svaret. Jag tänker nog inte backa i 100km/h men kanske 10😉
Stefan_KG skrev: sön 23 maj 2021, 21:50 Sen V70N:s intåg bland polisbilar så har man använt sig av 2st Hella FF75:or under kofångaren.

Dom finns både i dimljus utförande, och som fjärrljus.

Vill minnas att polisen har ett av varje.
(är inte hundra på det)

Men om du inte ska backa i 100km/h så räcker det nog gott med dimljus utförande.
av ghostrider
Tror du 945:or hade infällda i kofångaren eller hängandes under?
Lövet skrev: sön 16 maj 2021, 19:49 Under vissa perioder körde de med ganska fult infällda backljus

Bild
Bild

Fanns de som hängde ner också
Bild

...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]

C40 körkomfort.

Troligt. Kort hjulbas, stora och breda hjul med l[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]

Lambdalampan lyser

Hej! Ta du och kasta den där eftermarknads l[…]