Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tammer
#1445465
Vajern till huvlåset har gått av. Hur öppnar jag huven utifrån? Jag har tagit bort grillen men ser inga vajrar att dra i.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1445492
Är det samma som 740 med 2 st lås så skan du känna vajern (bara innervajern, typ ståltråd) om du känner med handen på undersidan av "kylarbalken". Där är en kort "hävarm" som innervajern är fäst i som du kan öppna med.
av Tammer
#1445505
Tack för tipset. Ska kolla det, har inte tillgång till bilen just nu. Lite tveksam dock, jag tror 960 är avsevärt mer avancerad än 740.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1445521
Tammer skrev:jag tror 960 är avsevärt mer avancerad än 740.
Vet inte det, min 745 är an den "nya" generationen som kom 1988 och tillvekades till 1998,med lite justeringar på karossen och främst bakaxelupphägningen och kallades 900 efter 1991 Den är utrustad med 760 inredning med helläder och utrustning. Allt som fanns att välja till då finns på denna bil. Dock "bara" 4-cylindrig motor, men den då helt nya 16V sugmotorn som hade 4 hk högre effekt än turbomodellerna. Så det skiljer nog inte så mycket mer än motorn.... 960 har ju samma motor som 850, fast en cylinder till
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1445554
Front-delen är identisk mellan 940 och 960. Skillnaden sitter i gångjärnen och dess infästningar, för att kunna få plats med en långhuv. Men allt framför gångjärnen är dem samma(minus småsaker såsom infästningar för strålkastare och stötfångare).
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]