Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej. Jag håller på med att renovera en 740 GLE 87 - (A-Traktor) och jag har precis bytt tankarmaturen för att fixa tankmätaren för att jag försöker renovera den så bra som jag kan möjligt! men nu idag när jag har bytt nya slangar och allt. så försöker jag startar den går bra i ca 4 sek. sen börjar den kraftigt bluddra o hela bilen börja skaka samt växellådan. Kan det bero på Bensin problem? Eller är det något annat problem? Provade även koppla ut luftmassemätarn utan något bättre resultat + Går i gång en staka sekund om du har Gaspedalen nere men du får ingen riktig respons.

/Martin
MartinL36 skrev:Hej. Jag håller på med att renovera en 740 GLE 87
Vad är det för motor? På en A-traktor kan det ju vara (nästan) vad som helst. På en GLE bör det vara en B230E motor med K-Jetronic insprutning, men B230F började säljas det året.
Först, går den på alla cylindrar? Om det är en F-motor (LMM) så finns inte "nödprogrammet" på dessa tidiga modeller (LH2.2) så det är inte säkert att det går att dra slutsats efter att koppla loss LMM-en

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]