Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av HankiPanki
Köpte en bil utan stereo, Köpte ISO kablage, Har jord har 12v men på min stereo där det ska vara en hane för honan (orange, Konstant ström) så finns det ingen utan den bara sitter i utan att ge ström då det inte finns en hane till den, Räcker det med 12v och jord för att få igång en stereo eller måste man ha konstant ström? Och kan det vara att den blåa kabeln för belysning på stereo inte fungerar och isf vilken spänning ska den ha ?
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
Konstant ström är väl bara för minnet så den kommer ihåg radiokanaler och inställningar så den bör starta med tändningen på

Skickat från min SM-A515F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av lennarte
Det är ju 3 st kablar som behövs för att få det att fungera. Och, högtalarkablar förstås. Plus och minus förstås, men kabeln för minnet är är inte oviktigt, annars får du programera in kanalerna varje gång du startar motorn. Ofta är den (också) röd liksom pluskabeln (alltid röd), minus är näastan alltiid svart.

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]

Hej, jag använder en autel någon bä[…]

Larmsystem

V60 cc awd 2,4 -16. När jag startar bilen s&a[…]

Service Peugeot 107 2007

Har börjat skruva isär Peugeoten lossat […]