Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Jumpside
Tjenare, haft ett problem i circa ett halvår bilen dör under körning. Bilen går bra i ca 3 mil men ibland tidigare också. Första gången fick jag bromsa in för ett djur jag märkte först att jag inte kunde gasa upp igen då det inte var ett fullt stopp, alla lampor tändes likt när man får kärringstopp och bilen tappade sedan servo styrning och ville sedan inte starta på ungefär 5 minuter. Efter detta har det hänt under färd och man känner då att man inte håller farten och inget händer när man trycker ner gas pedalen. Sedan tänds alla varningslampor och servon dör några sekunder senare och man får stå still 5 minuter utan att bilen startar, den står alltså bara och tuggar och går sedan felfritt.

Har bytt vevaxelgivaren och den har dött en gång till efter det men kan ha frusit i tanken då det blev 14 minus några dagar efter.

Alla tips är hjärtligt välkommna :)
Användarvisningsbild
av lennarte
Har du koll på generator och laddling? Låter på beskrivningen som det skulle kunns vara brist på batteri kapacitet
av Jumpside
lennarte skrev:Har du koll på generator och laddling? Låter på beskrivningen som det skulle kunns vara brist på batteri kapacitet
Tror inte det är batteriet då start motorn går men inte motorn och all belysning, stereo och liknande sättspå när man slår på tändningen, typ som att bilen går in i kärringstopp i farten skulle jag väl kunna sumera det som :nerd:
C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]