Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

tjena som titeln säger så började min koyo styrväxel 944-93 läcka för någon vecka sedan så jag tog mej till en närliggande skrot o köpte en (ny) som inte alls passade i slangarna/rören efter lite sökande kom jag fatt en länk som förklarade de olika styrväxlarna. det visaade sej att jag hade köpt en camgear ,dem två passar tydligen inte bara spot on med varann,men så nu har jag kommit fatt ett par nya slangar,så tänkte byta dem o hänga på styrväxeln men så kom jag på att jag hade läst nånstans om inkommande-retur i slangarna o dem ska tydligen vara olika på de två modellena finns här någon som kan förstå vad jag snackar om o kanske har någon kunskap om hur jag monterar på de nya slangarna
Lucif3r skrev: tor 28 jan 2021, 08:02 Du får flytta över rören från din gamla styrväxel till den nya, eller fixa slangar från en bil med camgear/trw styrväxel och byta dom.
jag har ett par slangar från en camgear som jag ska köpa när snubben är vid sin reservdelsbil nästa gång, det jag nojjar över är bara det att jag kanske sätter dem i fel hål på styrväxeln så den som går från pumpen sätter jag där slangen som ska in i behållaren egentligen ska sitta...does this make sense?

jag är helt jäkla grön på dethär med att meka bilar så köpte denna volvon för att lära mej hehe :angelo:
Ta styrservon också. Sedan gäller det bara att komma ihåg vara rören/slangarna slutar på behållare och styrväxel. Om dom är täta mot servon nu, kan det vara en finess att låta dem sitta kvar på på styrservon.
C40 körkomfort.

Det kan nog vara så. I alla fall är de[…]

Mecka ur instrumenteringen och mailade någ[…]

Volvo V50, elfel m.m.

Kan du inte leta upp anslutningar på mä[…]

Hej igen! Har du varit under bilen och inspekterat[…]