Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Peter.E
Hej!! undrar vart man kan läsa av på bilen vilken typ av belägg det är..har kollat runt men hittar inte lappen..kan man se på beläggen annars vilken typ det är??....jag har pulserande och vibrationer vid inbromsning tyder väl på att skivorna inte är bra också..hur vet man om framskivorna är med eller utan nav.är det lätt att kolla??
Volvo 740 Gl -86

tacksam för svar

Mvh Peter :)
av Addekarlsson
Med hjälp av identifieringsplåten fram i motorrummet kan du läsa av vilken typ av bromsar du har. Annars brukar det sitta en lapp på en dörrstole, eller på balken i bagaget, som bakrutan står på, om du har en sedan alltså.

Ja, pulserande bromsar vid inbromsning tyder på skeva skivor. slår det i ratten när du bromsar? Om inte, så är det troligen i bak.
Du har en -86, då har jag för mig att du har inbyggda lager i skivorna, som medföljer i kartongen för skivan.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av olafixar
jag har pulserande och vibrationer vid inbromsning tyder väl på att skivorna inte är bra också
Jepp så är det...in på Volvo och via bilens reg-nummer så får du dom rätta grejerna...faktiskt så har priserna gått ner på Volvos originaldelar :D

http://www.volvocars.se/NR/rdonlyres/1D ... eApril.pdf

Troligen 2013 XC70 Kolla att gaspedalens kontakt[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]

Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)