Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Olle S
Jag håller på och monterar ett larm (no name hos Kjell & Co 699kr) i min 945, 1996:a. Som det är nu verkar det hela funka. Det larmar om man slår på rutorna, öppnar någon dörr etc så att spänningen ändras, men larmet har ytterligare finesser som jag skulle vilja koppla in. Och manualen är inte bra.

1) Man ska ansluta 2 sladdar som ger pulser 5A , en till vänster & en till höger blinkers. Var är det enklast att koppla in. Jag kollade vid reläerna men där är det trångt. Finns något annat listigt sätt?

2) 2 kablar för startspärr. "Hitta kabeln från tändningslåset till tändspolen. Dela denna kabel och anslut de två gula." Hur hittar man rätt sladd?

3) På larmcentralen finns en sladd som kan anslutas till centrallåset. Finns det någon som vet var jag ska ansluta den enklast? (jordad då larmet är på, 500 mA). Det kommer en hel härva av sladdar ur förar dörren som sedan går till ett kontaktdon som sitter tv om pedalerna under kåpan. Kanske där på något sätt?

4) Jag köpte en centrallåsmotor på Biltema för 85 kr ca. Jag tänkte försöka montera den i förardörren så att låset blir helt fjärrstyrt. Har någon gjort detta, eller är det lika bra att glömma det med en gång? Det verkar ju krångligt att ta isär dörren om inte annat.

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&au[…]

XC60 MY27

T6 har aldrig haft mer än 350 hk.

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]