Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av abel1
Här problem med sonens 740 . Har kollat bränslet och den får det. Men kollade nu gnistan och tycker den verkar dålig? Är okunnig om bilar men borde de inte gnistan komma hela tiden? Tänkte posta en video hur de ser ut men går inte i forumet?
Här kommer Youtube länk hur de ser ut om nån har nån idé.

Mvh Anders
Senast redigerad av 1 abel1, redigerad totalt 0 gånger.
av abel1
Har bytt bränsle pump och filter för ca 2 mån sen. Har även fuel rail nu, gjort rent fördelar lock och testat annan tändmodul...
av abel1
Uppdaterar igen.... köpte ny fördelar lock och rotor o monterade . Dock från Biltema... och har kollat att kamremmen står rätt. Men inget hjälper
av abel1
Tycker även axeln som rotorn sitter på glappar ganska mycket.... men de kanske inte gör nått?
av abel1
Ja kollat stiften och dom blir blöta. Är bytta för ca 2mån sen. Bytte även tändspole nu men utan resultat. Och har testat med startas men startar inte då heller. Men tycker att ja börjar se ett mönster efter alla misslyckade startförsök och det är att den tänder till just när jag ger upp...kan de va nått i tändningslåset?

Tjena på er längesen sist. Jo jag m&ar[…]

Byta inre drivknut problem

Hur har det gått? Samtidigt nyfiken på[…]

Tack skall ni ha! Tror precis som ni att bussninga[…]

Hej! Jag har en Volvo V70 2,4T, 2001, 365 000 km[…]