- tis 08 dec 2020, 16:54
Mitt problem är att min 740 88b inte startar kall drar jag på startmotorn i 1-2 minuter startar han men dör nästan direkt måste köra några 10-20 sekunder till och hålla jättelåg gas jämt i 10-30 sekunder då startar den och går iväg men går lite ryckigt i början. Kör jag med startgas går den igång på någon sekundbmen måste som sagt hålla lite jämn gas då också annars dör den startar dock på andra försöket och går.
Har jag väl fått igång bilen och kört med den startar den alltid direkt men får den stå några timmar och bli kall uppstår detta problem igen.
Jag får bränsle fram, nya tändstift, bytt spridarrelä, bytt tempsensorn den längst in mot torpedväggen.
Är som sagt jävligt okunnig om bilar detta är den första bilen jag skruvar med. Men någon av er kanske kan avgöra vad felet är med dessa symtom. Tack i förhand skrev jävligt sluddrigt nu sorry.
Har jag väl fått igång bilen och kört med den startar den alltid direkt men får den stå några timmar och bli kall uppstår detta problem igen.
Jag får bränsle fram, nya tändstift, bytt spridarrelä, bytt tempsensorn den längst in mot torpedväggen.
Är som sagt jävligt okunnig om bilar detta är den första bilen jag skruvar med. Men någon av er kanske kan avgöra vad felet är med dessa symtom. Tack i förhand skrev jävligt sluddrigt nu sorry.