Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

ena backen går ut som den ska men den nedre rör sej inte,lite kanske men då i sidled å det är bar på vänstersidan,backar å vajrar är nytt ända fram till handbromsspaken har jag bytt å det funkar inte ändå, jag håller på å bli tokig nån som vet vad det är för fel

mvh chrille
av lennart lundberg
Hej!

En dum fråga kanske eller ….!
Har du prövar handbromsen på barmark ”på grus” för att se hur handbromsen tar. Det kan se konstigt ut när du kollar på bromskölden hur backarna rör sig men i verkligheten så är det OK.

Lennart 960
Senast redigerad av 1 lennart lundberg, redigerad totalt 0 gånger.
av 855t-röd
hej japp jag har åkt å dragit som satan,blir bara spår efter det andra däcket :evil:
av I.H.P
Hej.
Rör sig leden mellan backarna som wiren är fäst vid som den ska?
Brukar var fastrostad, mycket rostlösning å lea upp den samt kopparpasta hjälper mellan besiktningarna, sen är det dags igen.

Björn
av 855t-röd
problemet löst,efter ha bytt långa vajern å de kortavajrarna. för backarna som satt på var nya. många svordommar å många turer tillvolvoreservdelsbutiken så hittar jag det,stollen som har haft bilen innan har suttit filat ner alla spår i backarna som leden samnt gaffeln ska gå i så det var inte underligt att det inte gick :evil: men tack alla för alla tips å trixiallfall

mvh chrille
Friskluftslang

Vad menar du med "friskluftslang"?

Det är väl en centerhögtalare (inte[…]

@Erik Å , Tusen tack för tipset, jag […]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt