Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av steen
hur mkt jobb är det att stoppa dit en m90 på en 740 årsm 90 sitter en rasad m46 od på nu? va är det som behövs göras?mvh johan
av nofear745
Annan lamell, vet inte riktigt hur det blir med svänghjulet. Annan växellådsbalk o kardan. Det e inte så mycket jobb utan det gäller ju bara att ha alla grejer.Funderar o byta jag med sen man har rasat 3 låder på 4 veckor.Men jag kör turbo oxå så det blir ju lite belastning.
Användarvisningsbild
av steen
nofear745 skrev:Annan lamell, vet inte riktigt hur det blir med svänghjulet. Annan växellådsbalk o kardan. Det e inte så mycket jobb utan det gäller ju bara att ha alla grejer.Funderar o byta jag med sen man har rasat 3 låder på 4 veckor.Men jag kör turbo oxå så det blir ju lite belastning.

okej då ska ja börja leta=)..ja precis lådorna är på tok för klena:P men frågan är hur pass mkt bättre håller m90 lådan? dom är ju inte precis gratis å inhandla:P..
av nofear745
Nä det e ju d som e nackdelen att dom e så dyr. Men dom e bra mycket bättre än original. Det e trean som e lite svag på M90 men det går o förstärka, inte så svårt heller. Har varit reportage om det i Bilsport, kanske finns bilder på deras hemsida. Annars finns det utförlig beskrivning på http://www.turboperformanceclub.com
Användarvisningsbild
av steen
nofear745 skrev:Nä det e ju d som e nackdelen att dom e så dyr. Men dom e bra mycket bättre än original. Det e trean som e lite svag på M90 men det går o förstärka, inte så svårt heller. Har varit reportage om det i Bilsport, kanske finns bilder på deras hemsida. Annars finns det utförlig beskrivning på http://www.turboperformanceclub.com

okej ja d har ja har hrt om m90 är att dom tydligen är rätt känsliga för växelmissar.. men som m46an som rasar på 3:an oftast är ju inget att ha på en turbo iaf=) de har man lärt sig fick iaf bli en tredje m46a nu hade inte ekonomi till en m90 :P
XC60 MY27

T6 hade tidigare 253 hk bensinmotor + 153 hk elmo[…]

Volvo car UX

Fick min bil uppdaterad med nya UX i samband med v[…]

@fjohan82 , Värt att kolla till nästa g[…]

Tankat den, kanske sista gången om 3:e v&a[…]