Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av 144
Jag såg filmen Unhinged där en av huvudrollsinnehavarna åker i en 960 som har tanklocket på höger sida, jag har aldrig sett detta förut och googlar jag på bilder hittar jag heller inga 9xx med tanklocket på den sidan.

Har någon här hört talas om detta förut? Jag trodde det hade med avgassystemets dragning att göra; att man inte ville ha ett varmt avgasrör för nära påfyllningsröret. Bilen i filmen har avgasröret på höger sida.
Bilagor
tanklock.jpg
tanklock.jpg (42.8 KiB) Visad 724 gånger
Användarvisningsbild
av 144
rd350 skrev:Har aldrig funnits, säkert nått som var "nödvändigt" för filmen. Var det fimen med Russel Crowe?
Ja, jag länkade ju till den i första inlägget. ;-)
Jag förstår inte varför de skulle göra sig besväret att bygga om en bil istället för att bara filma på en mer passande bensinstation eller använda en V70 som redan har tanklocket på den sidan.
Lucif3r skrev:Det råkar inte vara så enkelt att dom speglat bilden bara? Det är ju inte speciellt ovanligt att dom gör sånna saker inom filmindustrin, för att det t ex ser bättre ut med "bilen åt vänster i bilden".
Nej, alltså man ser det i varenda scen i filmen, här är en bättre bild där man ser tankluckan, grillen, förarplatsen och vindrutetorkarna samtidigt.
tanklock2.jpg
tanklock2.jpg (49.3 KiB) Visad 632 gånger
Tysta sommardäck V90

Efter en resa på 240mil ner och tillbaka fr[…]

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ari[…]

Extra backljus V60 cc -20 LÖST!

Snyggt! Jag har samma liggandes i väntan p&ar[…]