Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av indoles77
Jag vill ha spolarmunstycken som likt nyare bilar finfördelar spolarvätskan i en fin spray över vindrutan istället för som nu pissar i en enkel stråle... Jag vet att det finns munstycken med dubbla strålar men som sagt vill jag gärna ha "sprayen"!

Någon som har tips!?

På volvo kunde de inte svara på om jag behöver byta pump också (för att öka trycket) eller om dessa spray-munstycken jobbar med samma tryck och flöden som de vanliga. :roll:

Tacksam för tips och råd...

/Micke
Användarvisningsbild
av Ramon
Jag läste på en sida där man på en 850 bytte ut spolarmunstyckena till en från V70 (gamla modellen), för på 850 så sprutas endast stråle som på t.ex. 740/940, medan det redan på V70 sprutas en dimma. I denna guide så byttes endast själva spolarmunstyckena för att det skulle fungera, alltså inte pump. Så jag tror inte du behöver byte pump, förresten, vilken bil gäller det? Vi har en 940 -92, som jag själv vill byta munstyckena på för att få en jämn dimma. Har kikat på dem och de ser likadana ut som de sitter på 850. Så antagligen är det bara att byta munstyckena!
av s60
Det är bara att byta munstyckena! Har själv gjort det på en V70-98, tog ett par från en 00a på skroten kostar nästan inget funkar kanon.
Användarvisningsbild
av Tvåförtifeman
jag vill också ha dim munstycken ..kan man sätta det på en 75as 245a?
Användarvisningsbild
av Sparkz
Jag tittade lite på duschmunstyckena när dom kom på V70, för att sätta dom på 140'n på min bild.
Minnet är kort, men något problem var det eftersom det aldrig blev av. Kan ha varit så att vinkeln blev fel så dom sprutade för lågt, rätt i luftintaget.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]