Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo940Adam
Hejsan!
Idag när jag skulle kolla så att min släpvagnskontakt funkade upptäckte jag att det inte framgick någon signal till släpet när jag blinkade vänster. Alla blinkers förutom vänster på släpet fungerade! är detta ett vanligt fel i 944 b230FB-92.
Jag vet att det inte är släpet det är fel på eftersom det funkade perfekt på en annan bil direkt efter! någon som har en tanke på bad som kan ha gått snett och vad jag ska kolla efter/ byta!
Någon som vet ifall dem kollar detta på regg/kontrollbesiktningen av en A-traktor?
Användarvisningsbild
av lennarte
Jag har alltid en sprayflaska WD40 i bilen, och en liten spårskruvmejsel. Blinkersen är dom övre och undre stiften i dosan/stickpropp och man kan "vidga" stiften försiktigt och spraya ordentligt med rostlösning. Börja med rostlösning och "vicka" på stickproppen.
Det kan givetvis vara sönderärgat i dosan eller dålig kontakt vid kopplingen där strömmen tas i bilen också.
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Om det bara är lite korrision så kan det även hjälpa att stoppa i och dra ur släpvagnskontakten några gånger, och på så sätt "slita bort" korrisionen. Inte det optimalaste sättet, men kan funka i brist på annat.. En stund iaf...

Det vanligaste är dock att när kontakten väl slutar fungera så är det för sent att göra något åt(utan att lägga massvis med tid på det), så då är det enklare att bara byta ut kontakten mot en ny istället. Ikke-bilmärkes kontakter kostar inte så många kronor ändå.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!