- tor 31 mar 2005, 15:26
Hej, jag vill sätta en ny stereo i min 745:a -91, men eftersom jag aldrig pysslat med bilstereo's förut tänkte jag kolla om jag har alla kablar som behövs så det inte blir nått krångel om jag köper en ny stereo.
Jag tog bort facken och tog lite bilder på alla kablar jag kunde hitta så om någon har lust o titta på bilderna och säga vilka kablar som är vad och om det räcker med dem för att kunna sätta i en ny stereo (antagligen med iso-kontakt för det har väl alla nya?).
Jag länkar till bilderna istället för att stoppa dem i inlägget:
Stort kontaktstycke, kanske ISO-kontakt?
Antennkabel?
Okänd kontakt
Två lösa röda kablar, batteriets plus eller?
Lösa högtalarkablar med kontakter och två okända kablar
Brun okänd kabel som var hopsatt med de lösa högtalarkablarna
Svart kabel som satt ihop med de som gick till cigtändaren, jordkabel?
Sen undrar jag lite över min halvljussäkring som är HELT fucked up, den verkar ha blivit jäkligt varm, och har smält fast i hållaren. Halv och helljuset funkar men morsan och syrran klagar på att det är svagt och det kan jag nog hålla med om att det är... varför kan det ha blivit så? Frågade en gubbe på bildemo o han sa att han tyckte jag skulle köpa en lös säkringshållare och koppla förbi den brända hållaren men om felet kvarstår kanske den nya hållaren också smälter? Här är en bild:
Smält säkring men ej gången.
Tacksam för svar, vore trevligt med lite musik i bilen ibland :)
/keykey
Jag tog bort facken och tog lite bilder på alla kablar jag kunde hitta så om någon har lust o titta på bilderna och säga vilka kablar som är vad och om det räcker med dem för att kunna sätta i en ny stereo (antagligen med iso-kontakt för det har väl alla nya?).
Jag länkar till bilderna istället för att stoppa dem i inlägget:
Stort kontaktstycke, kanske ISO-kontakt?
Antennkabel?
Okänd kontakt
Två lösa röda kablar, batteriets plus eller?
Lösa högtalarkablar med kontakter och två okända kablar
Brun okänd kabel som var hopsatt med de lösa högtalarkablarna
Svart kabel som satt ihop med de som gick till cigtändaren, jordkabel?
Sen undrar jag lite över min halvljussäkring som är HELT fucked up, den verkar ha blivit jäkligt varm, och har smält fast i hållaren. Halv och helljuset funkar men morsan och syrran klagar på att det är svagt och det kan jag nog hålla med om att det är... varför kan det ha blivit så? Frågade en gubbe på bildemo o han sa att han tyckte jag skulle köpa en lös säkringshållare och koppla förbi den brända hållaren men om felet kvarstår kanske den nya hållaren också smälter? Här är en bild:
Smält säkring men ej gången.
Tacksam för svar, vore trevligt med lite musik i bilen ibland :)
/keykey

- By S6024t