Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av anden840521
Hejsan

Nu är det så att jag tänkte prova på drifting med min volvo 940 ltt. Tänkte om det är någon som har några bra tips på vad man kan göra för att få upp motorn på typ 250-300 hk så det blir lite lättare att köra. Så man vet vad som krävs. Motorn är sånär som på orginal. Det so sitter på nu är en 531 topp med vx3 kam. Sen har jag en bränslechip och guldbox. Tackar på förhand.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Större turbo och spridare. 3" avgassystem eller i alla fall downpipe. Har du inget tändchip så är det ett måste.
av anden840521
Andra spridare har jag ligger och sen har jag 3 tums system men orginalturbo. Har en tändchip också ska det vara i alla fall enligt han jag köpte det av. Vad finns det för turbo då som passar d typ bolt on så man slipper ändra massor
Användarvisningsbild
av Marlboroman
16T/18T/19T med rakt avgashus går att få på plats rakt på om man vrider den rätt. Exempelvis: https://turbomeck.se/node/160 Dem med vinklat avgashus går också att använda, men då behövs en annan downpipe och wg-hållare.

Utöver dem så kräver nog alla andra alternativ ombyggnationer i olika utsträckning.

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!