- sön 26 apr 2020, 15:08
#1376519
Tror detta blir de 30'000:e gången en sån här tråd skapas och ber om ursäkt redan nu.
Har då en tidig 88 modell med B230F motor som går som en klocka fram tills varvmätaren bara fallerar och jag blir lämnad strandad i upp mot 3 timmar för att bilen vägrar starta igen. Väntar man en kvart och låter den coola av så går motorn i en halv sekund, varvmätaren hoppar för att sedan dö igen.
Jag har ett stabilt flöde med besnin till insuget och gnista har jag iallafall i 1:ans cylinder. Pumpen hör man att den stänger av efter du vridit av tändningen.
Jag har bytt fördelare och hallgivare, tändstift, bensinpumpsrelä, det svarta relät vid expansionkärlet och en ny styrbox (jetronic 2.2).
Kan det vara något så puckat som att jag har vatten i tanken eller har jag något massivt kabelhaveri? Börjar bli trött på att bogseras! Tack i förhand!
Har då en tidig 88 modell med B230F motor som går som en klocka fram tills varvmätaren bara fallerar och jag blir lämnad strandad i upp mot 3 timmar för att bilen vägrar starta igen. Väntar man en kvart och låter den coola av så går motorn i en halv sekund, varvmätaren hoppar för att sedan dö igen.
Jag har ett stabilt flöde med besnin till insuget och gnista har jag iallafall i 1:ans cylinder. Pumpen hör man att den stänger av efter du vridit av tändningen.
Jag har bytt fördelare och hallgivare, tändstift, bensinpumpsrelä, det svarta relät vid expansionkärlet och en ny styrbox (jetronic 2.2).
Kan det vara något så puckat som att jag har vatten i tanken eller har jag något massivt kabelhaveri? Börjar bli trött på att bogseras! Tack i förhand!