Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Mackannnnn
Är det någon som vet vart man kan få tag i ett sånt här emblem till ratten?
volvo_940_1992_ratt.jpg
volvo_940_1992_ratt.jpg (15.38 KiB) Visad 994 gånger
Jag har en Volvo 940 med en sådan ratt men emblemet saknas, jag kan inte hitta det någonstans.

Är det att köpa en hel ratt som gäller om man nu skulle gå så långt eller finns det att få tag i på andra sätt? Tacksam för tips :P
Användarvisningsbild
av Micce1980
Har inte din Volvo ÅF så lär Dave ha https://www.davebarton.com/
Användarvisningsbild
av frasse4
Du behöver inte byta hela ratten, kudden i mitten kan du lätt bända bort med handkraft. Men så måste du ju hitta en ny kudde i alla fall. Brukar finnas annonser på Blocken med folk som skrotar 740/940, kan ju skicka ett mail och fråga om de har "rattkudden". Det går även att byta mittdelen till en läderklädd från en läderratt.
av Mackannnnn
@Micce1980, @White, @frasse4, Tack för tipsen! Vet inte riktigt om jag vågar ha bort rattkudden med tanke på airbags och sådant som kanske utlöser? Jag har iallafall lagt en bevakning på hemsidan White rekommenderade och köper isåfall ett emblem därifrån om jag inte hittar ett på skroten tills dess.
Användarvisningsbild
av White
Mackannnnn skrev:@Micce1980, @White, @frasse4, Tack för tipsen! Vet inte riktigt om jag vågar ha bort rattkudden med tanke på airbags och sådant som kanske utlöser? Jag har iallafall lagt en bevakning på hemsidan White rekommenderade och köper isåfall ett emblem därifrån om jag inte hittar ett på skroten tills dess.
Släng iväg ett mail till Fordonsdelen att du är intresserad av ett rattemblem då han även plockar delar från skroten, annars kanske det dröjer lång tid innan han får hem.
Volvo 240 usa front

Okej

Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

På den äldre V60 modellen har inte 18&r[…]

Byglat spridarmotståndet ?

Insekt löser ut larm?

Kanske en mus ? Prova sätt en fälla ladd[…]