- lör 29 feb 2020, 12:44
#1367471
Har en 940 -92
Motor. B230fb
Har gått fint utan problem fram tills för någon månad sedan då den plötsligt dog på uppfarten.
Rotor och fördelarlock byttes och den gick bra i ca 1 vecka innan samma fel upprepades, bytte sedan rotorer på löpande band. Den går sedan första bytet av rotor ryckigt på låga varv och är ojämn på tomgång, så länge inte kupefläkten står på 4 i hastighet, då går bilen utan problem har det visat sig..
Fick felkod på lamdasonden som byttes vilket löste problemet ca 2 dagar innan den börja gå ryckigt igen..
Någon som har erfarenhet av detta?
Börjar bli trött på att inte kunna köra bilen utan att ha fläkten på högvarv för att slippa byta rotorer stup i kvarten utan att hitta felet..
Motor. B230fb
Har gått fint utan problem fram tills för någon månad sedan då den plötsligt dog på uppfarten.
Rotor och fördelarlock byttes och den gick bra i ca 1 vecka innan samma fel upprepades, bytte sedan rotorer på löpande band. Den går sedan första bytet av rotor ryckigt på låga varv och är ojämn på tomgång, så länge inte kupefläkten står på 4 i hastighet, då går bilen utan problem har det visat sig..
Fick felkod på lamdasonden som byttes vilket löste problemet ca 2 dagar innan den börja gå ryckigt igen..
Någon som har erfarenhet av detta?
Börjar bli trött på att inte kunna köra bilen utan att ha fläkten på högvarv för att slippa byta rotorer stup i kvarten utan att hitta felet..