Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1367471
Har en 940 -92
Motor. B230fb

Har gått fint utan problem fram tills för någon månad sedan då den plötsligt dog på uppfarten.
Rotor och fördelarlock byttes och den gick bra i ca 1 vecka innan samma fel upprepades, bytte sedan rotorer på löpande band. Den går sedan första bytet av rotor ryckigt på låga varv och är ojämn på tomgång, så länge inte kupefläkten står på 4 i hastighet, då går bilen utan problem har det visat sig..
Fick felkod på lamdasonden som byttes vilket löste problemet ca 2 dagar innan den börja gå ryckigt igen..

Någon som har erfarenhet av detta?
Börjar bli trött på att inte kunna köra bilen utan att ha fläkten på högvarv för att slippa byta rotorer stup i kvarten utan att hitta felet..
#1367960
Felkoder på tändning? Annars kolla funktionen på vevaxelgivaren, kan kollas genom diagnostikboxen. Om du har en rotor med motstånd kan det hjälpa om du tar bort motståndet och löder i en kabel. Hjälper det så vet du att felet är innan rotor.
När fläkten går på fullvarv går den på ström utan motstånd, kan vara något med jorden där motstånden (fläkten) jordas . Vet dock inte var. Förmodligen på höger sida (vid bränsleboxen?) där fläkten sitter.

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]