Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Volvo321
Tja har en 945 från -97 när jag köpte den satt de en 740 ratt utan airbag i den. Nu har jag stoppat i en 940 ratt med airbag de sitter även en släpring för airbag så jag tänkte att srs lampan skulle slockna men de gjorde den ju inte. Så nu undrar jag om de är så att man måste Radera några felkoder och hur man isåfall gör de eller om de är nåt annat som är fel.
Användarvisningsbild
av lennarte
Det ska raderas om du kopplar loss batteriet några minuter. Men om du tillverkar en enkel felkodsdosa så kan du få fram vilket fel du har om lampan inte slocknar, det är vanligt med fel på "snurran" bakom ratten.
Dom felkodsläsare som finns att köpa (bl.a Biltema) till bilar med OBD uttag funkar inte på på Volvo från -96 och några år frammåt. Det blev lag via EU att det ska vara samma system inom EU från och med -04, men många fungerade redan innan. Volvo importerade från USA fungerade tidigare. Kanske redan -96
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]