Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

När du trampar ner kopplingen så slutar ju axlarna inne i växellådan att rotera, om bilen står still alltså. Så något fel där skulle kunna passa på symptomet också.. Men visst, mitt urtrampningslager gav upp vid 29. Det gnisslade och kvittrade rätt duktigt
Erik Å skrev:När du trampar ner kopplingen så slutar ju axlarna inne i växellådan att rotera, om bilen står still alltså. Så något fel där skulle kunna passa på symptomet också.. Men visst, mitt urtrampningslager gav upp vid 29. Det gnisslade och kvittrade rätt duktigt
Hade du några andra symptom än oljud. Jag upplever att hela bilen skakar går ojämnt
Det var hopplöst att växla, kopplingen frikopplade inte alltid utan man fick "gasa till" lite så att varvräknaren sprättade upp... Men på min hade urtrampningslagret totalhavererat, det finns säkert olika grader av sönderfall :-D Det nya lagret började rassla lite vid 48k men då skickade jag in en slang och injicerade lite utspätt lagerfett på det. Sen har det varit tyst (ta i trä) :-)
Men det här är en V70 så det är helt annat lager i den (billigt smäck!)
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30

Jag tror också att allt är precis som d[…]