Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

hej!
vet inte riktigt om den här frågan passar här män de är värt ett försök
de ä så här att jag har en b230k som trycker ur sig olja genom vevhusventelatonen. den gör de bara när man varvar över ca 2000 varv. män har inte testat under belastning då bilen saknar kardan. de är en motor i från en 1987 245dl med 27800mil och en ägare (en gubbe) men den sitter nu i en 744 1990. den fungerade felfritt när den togs ur för en och en halv månad sedan. den vevhusflåsar snudd på ingenting als. men den skjuter ur sig kopiösa mängder olja ur vevhusventelationen direkt ner i förgasaren. vilket inte blir så bra då den kväver sig själv. är de någon som kan veta vad det här kan bero på? är det bättre att jag byter motor eller borde jag fixa den jag har? tacksam för svar
mackanaja skrev: ja den ska besiktigas
Den lär inte gå igenom med en K-motor. Om inte dom nya reglerna från mars 2018 tillåter det. Jag tror nämligen att du måste ha en motor som är byggd för och har en katalysator. Kolla up detta ordentligt först innan du lägger ner jobb och pengar.
Jo män dom som jobbar på besiktningen i stan är inte till någon hjälp. Dom säger att dom inte törs säga något om vad som gäller vid motorbyte. Män vet inte hur de är när de är a-traktor. Män den är reggad me b230f män de har suttit en b234f och senast satt det en d24t män den ä int bessad sedan 2015 män de ä väl ba å gulla me dom på besiktningen å ge dom nå fikabrö
Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]