Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tewo22
Hej,

Är det någon som har koll på hur många högerstyrda 940 som finns i Sverige i dagsläget? Något säger mig att det inte är vanligt då "våran" vänsterstyrda variant är så pass billig och vanlig. Är det någon här som äger en högerstyrd i Sverige som är importerad?

Blev lite sugen på idén av att ha en högerstyrd men det kanske är lite passé att köpa en bil från utlandet för att importera när de kostar under 20tkr här i moderlandet :-)

//Tewo
Användarvisningsbild
av frasse4
Kan inte finnas många. Skulle vara om de tagits med som flyttgods från UK, men om man planerar att bosätta sig här tror jag man skulle föredra en vänsterstyrd bil. Jag har ju själv en högerstyrd 940, men den befinner sig 800 mil bort och körs ju i vänstertrafik :-D
av tewo22
frasse4 skrev: tis 06 aug 2019, 21:33 Kan inte finnas många. Skulle vara om de tagits med som flyttgods från UK, men om man planerar att bosätta sig här tror jag man skulle föredra en vänsterstyrd bil. Jag har ju själv en högerstyrd 940, men den befinner sig 800 mil bort och körs ju i vänstertrafik :-D
Vad coolt, din var den enda jag hittade något om! Vad skiljer den högerstyrda från den vänsterstyrda förutom ratten och pedalernas placering? Eller kanske är det mer kopplat till landet där den såldes?
Användarvisningsbild
av frasse4
tewo22 skrev: ons 07 aug 2019, 09:25 Vad coolt, din var den enda jag hittade något om! Vad skiljer den högerstyrda från den vänsterstyrda förutom ratten och pedalernas placering? Eller kanske är det mer kopplat till landet där den såldes?
På rak arm kan jag komma på detta; bromsservon sitter ju på andra sidan, dvs ovan avgasröret, det är en annan styrväxel, instrumentbrädan är spegelvänd. På en del bilar byter man plats på blinkersspaken och torkarspaken, men så är inte fallet på min 940. På min finns inte heller något värmepaket i bilen, men det är kopplat till marknaden.
Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?

Ja, det är helt sagolikt vad folk verkar leva[…]

Hej, Jag har en del strul med min V70, det bö[…]

Laga rost Göteborg?

Gammal tråd kommit dit då jag ocks&ari[…]