Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag har några 760 och 740, där torkarna på strålkastarna stannar fel.
Jag begriper inte hur det är tänkt.

Är det på detta sätt de går sönder?
Eller går det göra något åt detta?
Ställer jag dem rätt, utan att de är igång, kommer de starta åt fel håll.
Det verkar vara en "vänster sjuka":
IMG_8073.JPG
IMG_8073.JPG (721.03 KiB) Visad 1252 gånger
IMG_8409.JPG
IMG_8409.JPG (670.43 KiB) Visad 1252 gånger
Tacksam för hjälp och jag kommer, som alltid, avsluta tråden med lösning.

Ha en fin dag!

Mvh Alex
Antingen saknas ström till parkeringsläget, eller går motorn tungt i axeln så "motorskyddet" löser av värme. Det sitter invändigt, är ett värmemotstånd stort som en femkrona, "återställer" sig själv när det svalnat. Förr (ca 25 år sen) kollade besiktningen torkarna, då hände det att man delade och smorde upp axeln. Nu plockas de oftast bort. Sist jag kollade ar motorn hiskeligt dyr!
rd350 skrev:Antingen saknas ström till parkeringsläget, eller går motorn tungt i axeln så "motorskyddet" löser av värme. Det sitter invändigt, är ett värmemotstånd stort som en femkrona, "återställer" sig själv när det svalnat. Förr (ca 25 år sen) kollade besiktningen torkarna, då hände det att man delade och smorde upp axeln. Nu plockas de oftast bort. Sist jag kollade ar motorn hiskeligt dyr!
Mina motorer fungerar, men jag saknar en torkar arm och får inte ihop så spolning fungerar igen. Funderar på en extra motor till spolningen av strålkastarna. Jag kopplade bort slangen till strålkastarspolningen förra vintern när spoltrycket inte räckte till både strålkastarna och vindrutan. Var lite orolig vid besiktningen förra våren för axlarna sitter ju kvar, men dom sa' inget
rd350 skrev:Antingen saknas ström till parkeringsläget, eller går motorn tungt i axeln så "motorskyddet" löser av värme. Det sitter invändigt, är ett värmemotstånd stort som en femkrona, "återställer" sig själv när det svalnat. Förr (ca 25 år sen) kollade besiktningen torkarna, då hände det att man delade och smorde upp axeln. Nu plockas de oftast bort. Sist jag kollade ar motorn hiskeligt dyr!
Hej!

Jag hade helt missat svar på denna tråd, tydligen fungerar inte mailfunktionen.
Jag har inte rotat mer i detta sedan inlägget.
Problemet är inte att de går trögt, de gör sin cykel perfekt, stannar alltid på samma läge, fast läget är fel.
Om ström till parkeringsläget skulle saknas, stannar de väl där jag släpper spolningen?
Det är precis som ändrat sitt "0" läge till fel ställe.
Kan man sätta höger/vänster fel?
Dom har inte varit fastfrusna??? I så fall så lossa muttern i torkararmen, vrid den till rätt läge och skruva fast. Går dom inte rätt ändå är det ju parkeringsläget som krånglar. Dom går olika håll så du måste nog ha en höger och en vänster
lennarte skrev:Dom har inte varit fastfrusna??? I så fall så lossa muttern i torkararmen, vrid den till rätt läge och skruva fast. Går dom inte rätt ändå är det ju parkeringsläget som krånglar. Dom går olika håll så du måste nog ha en höger och en vänster
Om jag flyttar torkaren på axeln kommer den ju att börja sin cykel neråt istället, så det går inte.
Kanske är det ändå så att det sitter en fel sida på bilen (bilarna, jag har tre 700 som gör likadant).
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?