Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Guru på 940 volvo sökes!!

Har en 945a med 230Fb motor krånglar. För de första går den piss dåligt på tomgång. Sen går den knappt att köra då den inte "orkar" när man släpper kopplingen, knappt heller vid gaspådrag stillastående. Och när man väl kör så är de som att nån slår av en huvudströmbrytare och hela bilen bara dör.. För ett tag sen skedde dessa "strömavbrott endast nån gång i korta få sekvenser men nu går den inte köra. Nån idé någon? Relä elr nån av databoxarna som är slut?
Liknande hände på en folkracebil som jag körde genom ett vattenhål. Sålde den innan jag han få till den. Kan de ha kommit in fukt i boxarna och därför spöka?
Senast redigerad av 1 Allealb, redigerad totalt 0 gånger.
av Allealb
Den gick ett lite tag på tomgång när den va kall men dog när man försökte de gas. Sen vart den omöjlig att hålla vid liv när den fick lite värme. Men tände dock alltid till när man försökte starta den
av Rådlös
Sådana "strömavbrott" hade jag i en 245 -92. Det var LMM'en som felade. Bytte ut den och var bra sedan.
Prova att dra ur kontakten på LMM. Går den bättre då så har du hittat felet.

(Notera att jag har lagt till text i din rubrik. Eftersom det är din tråd får du göra samma sak, annars "fastnar" det inte i rubriken. Och du skall alltid ha en kort beskrivning i din rubrik)
Rådlös skrev:Njaaa, vad som är fel är inte lätt att säga om LMM är hel. Men du har ju en diagnostikbox. Vad säger den?
Allealb skrev:Ingenting säger den...
Har du inga felkoder i hål 2 och hål 6 så säger bara det en hel del. Det betyder ar dom givare som är anslutna till tänd och bränsle boxarna är hela och i funktion. Om du kopplar loss LMM eller Lambdasond så blir det felkod och den ligger kvar tills du nollar den, eller kopplar loss batterikabelskorna. Miljölampan ska också lysa och motorn går med "reducerad" effekt och fungerar inte som "vanligt". Om lampan inte tänds när du kopplar loss LMM så får du börja med att kolla varför den inte gör det.
Visa din semesterbil(d)

Fin dag på sjön idag. Nästan tre v[…]

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?