- tis 12 mar 2019, 19:57
#1304471
Hej!
Jag har haft en del bekymmer med min 744GL från -91 som inte löser sig...
För att beskriva problemet när det uppstod så startade jag motorn efter en kall natt (hade varit -10 under natten) och lät den stå i ca 2 minuter innan jag backade ut och svängde ut på gatan. När jag lade i andra växeln och gasade så dog motorn.
Jag startade den igen då jag tänkte att den dog för att den inte var tillräckligt varm.
Motorn startar lätt tjurig och blåaktig rök kommer ur avgasröret när jag gasar därifrån. 500 meter senare så tappar motorn i varvtal när jag gasar på för att sedan dö helt och hållet. Det luktade även bränt från avgasena.
Jag har felsökt och fått fram kod 1-2-2 alltså "Lufttempgivarsignal". Har bytt LMM men utan resultat.
Den går nu på tomgång ca 5 minuter för att sedan dö.
Motorn är en B230F om det hjälper :(
Jag har haft en del bekymmer med min 744GL från -91 som inte löser sig...
För att beskriva problemet när det uppstod så startade jag motorn efter en kall natt (hade varit -10 under natten) och lät den stå i ca 2 minuter innan jag backade ut och svängde ut på gatan. När jag lade i andra växeln och gasade så dog motorn.
Jag startade den igen då jag tänkte att den dog för att den inte var tillräckligt varm.
Motorn startar lätt tjurig och blåaktig rök kommer ur avgasröret när jag gasar därifrån. 500 meter senare så tappar motorn i varvtal när jag gasar på för att sedan dö helt och hållet. Det luktade även bränt från avgasena.
Jag har felsökt och fått fram kod 1-2-2 alltså "Lufttempgivarsignal". Har bytt LMM men utan resultat.
Den går nu på tomgång ca 5 minuter för att sedan dö.
Motorn är en B230F om det hjälper :(