Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej ska besikta bilen nu innan slutet av månaden. Har ett stort problem med att instrumentpanelen är helt dött, bara belysning/klocka funkar i. Kan vara rätt bra att ha kontroll lampor och hastighetsmätare till bess. Någon som vet vad felet kan vara? Har dubbelt kollat alla säkringar samt byt, dragit ut den och alla kablar är hela och sitter på plats
Har du kollat att laddningsregulatorn i generatorn är i bra skick och att kolen inte är slitna? Om det skulle vara något fel i själva hastighetsmätaren, så vet jag en som är duktig på att laga dessa instrument. Ring Fjugesta billackering, Lummergatan 13, 71 631 Fjugesta tel.0585/31750 eller 070/5476385. Jag har varit där hos en äldre man. Han hade lagat 3000 hastighetsmätare på Volvo 740. Jag hade mitt mätarhus med mig och han lagade trippelmätaren till min 945:a. Fungerar bra nu. Mvh Tobias

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]