Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tvatte
tja, har en volvo 960 som inte vill starta, när jag vrider på tändningen så hör jag inte pumpen gå samt det är inget tryck i spridarbryggan, fast ibland så kan den starta och när den väl gör det så går den fel fritt hur länge som helst tills man stänger av den då går den inte att starta på flera dagar igen. någon som vet vad som kan va felet kan vara? antar att det inte är något fel på själva pumpen när den kan gå felfritt när den väl startar, har kollat jorden till pumpen o den sitter bra, det kommer ström till relät, relät är helt, tänkte kolla själva kabelhärvan till pumpen härnäst men undrar vart den sitter, samt om det finns något mer som kan ha gått sönder?
av III
Två teorier. Antingen bränslepumprelät eller bränslepumpen. Hade en 940, den gjorde precis så. Den startade om jag bankande under tanken med ett paraply. Bytte pump och sedan fungerade den.
av tvatte
Aa testade köra på tändningen med direktström men pumpen gick inte igång,

Tycker det är konstigt att det bara är när man ska starta som den krånglar o inte när den väl gått igång. Men ska kolla kabelhärvan o löser det sig inte då så får det bli en ny pump
av III
Den kan vara sliten så när man bankar eller så så går den igång. Typ kolen vibrerar till och får kontakt. Nästa gång den inte startar så banka under tanken och se om det hjälper. Tror mera på sliten pump än dåliga kablar.
Användarvisningsbild
av frasse4
Det är inte samma bränslerelä i 960 som 940 (där det brukar strula). Minns inte om pumpen brukade prima på min när man vred på nyckeln. Prova med startgas så ser du om det är bränsle eller gnistrelaterat.

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]