- tor 29 nov 2018, 20:10
I kväll kom äldste sonen över en sväng, parkerar bilen och stänger av, jag ber honom att flytta den några meter och vid start luktade det mysko om avgaserna som vi bägge noterade. Bilen står sedan 20 min och när han ska åka går den på 3 eller 4 cylindrar, låter som en fiskebåt och avgaserna luktar skumt.
Misstänker själv något med tändning, men vet ej riktigt var börja söka. Har försökt hitta info i forumet om någon haft liknande problem men sökfunktionen är inte den bästa.
Stiften byttes i vintras, dock ej volvostift, tändspolarna är samtliga plockade från en reservdelsbil jag hade som gått 19000 mil, olja/filter och bränslefilter bytt nyligen.
Tips önskas, märkligt att felet kommer som att slå om en brytare och på flera cylindrar samtidigt.
Mike
Misstänker själv något med tändning, men vet ej riktigt var börja söka. Har försökt hitta info i forumet om någon haft liknande problem men sökfunktionen är inte den bästa.
Stiften byttes i vintras, dock ej volvostift, tändspolarna är samtliga plockade från en reservdelsbil jag hade som gått 19000 mil, olja/filter och bränslefilter bytt nyligen.
Tips önskas, märkligt att felet kommer som att slå om en brytare och på flera cylindrar samtidigt.
Mike
Nuvarande bilar:
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956
Volvo XC60 Summum D4 AWD automat 2017
Volvo C70 Coupe T5 automat
Volvo 740 GLT manuell 1990
Austin A35 1958
Buick Super Riviera 4D HT 1956