Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av JPStromberg
Hej
Dottern har en 960 där vi gjort ac service och bytt kylare (den gick sönder) inklusive termostat och glykol. Nu upplever vi att det endast kommer varmluft vid fullvärme inte vid t.ex 24 grader, men kylan verkar komma hela tiden.
Det vi också upplever är vid lite tuffare acceleration så "försvinner" fläkten i ett ögonblick eller vid kickdown vid en omkörning.
Tips och förslag mottages tacksamt.

Jan-Peter
Användarvisningsbild
av Urbis
Kan svara på sista frågan. Ecc, fläkt /kompressor stängs av vid kraftig/full acceleration på 960. Hade en 960 själv tidigare och hade samma fundering tills jag hittade den uppgiften i instruktionsboken.
Användarvisningsbild
av svergie2
Som sagt, det är tänk att det ska vara så för att klämma ut varenda dromedar ur motorn vid fullt gaspådrag. :)

Hur varmt är det i kupén när du sätter vredet på 24 grader? Kommer ingen värme i min bil heller (V40 2002) så som vädret är nu. Imorse kom det lite fesljummen luft, men dags för värme är det inte än.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Användarvisningsbild
av frasse4
Inte så det blivit luft i värmeväxlaren? Provat att köra en längre tur med värmen på max? Den stannar kompressorn vid kick-down men inte hört att den skulle stänga av fläkten också? Så gjorde inte min -94 i alla fall...

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]