Prova då att rengöra andra sidan också. Datorn jämför ju hela tiden signalerna från givarna och skiljer det på varvtalet "går" ABS-en in och vill "jämna ut" hastigheten mellan hjulen. Men om signal saknas så tänds lampan och ABS-en "stänger av" sig.
Om då signalen kommer tillbaka under körning så bör lampan släckas och ABS-en fungerar igen. Det borde vara så att man behöver stänga av tändningen innan ABS-en fungerar igen, men jag vet inte om det behövs. När jag övertog min 745-a -88B (tidig -89-a) efter min svåger, så var ABS-lampan hopkopplat med laddningslampan och den fungerade ju inte som den skulle. En dag helt plötsligt på en parkering men rullgrus så fungerade ABS-en och då kopplade jag om lampan som den ska vara och började felsöka. Då började lampan lysa efter ett tag (några 100 m) och felet visade sig vara en (av 2) kablar till givaren på bakaxeln (samma som till hastighetsmätaren) som ärgat av och "fick" kontakt ibland. Senare har jag bytt båda givarna fram vid olika tillfällen och rengjort båda kransarna fram (knackade bort
all rost) när jag bytte bromssköldarna. Det tog några timmar..... (puh). Sedan dess (4 - 5 år) ha ABS-en fungerat som den ska, alltid