Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Kobasch
Hej!
Jag ska beställa ny kylare till min 940 kombi från -95. Då behöver jag veta om det är modell I eller II jag har. Problemet är att den årsmodellen finns som båda modellerna. Hur tar jag reda på vilken det är?
av III
Gissar att det är skillnad på kyl till de som har insugsmotorer eller lågtrycksturbo. 95 fanns som både och. Kolla om någon av dem är samma som till turbomodellerna. Så fall har du lösningen där.
Användarvisningsbild
av lennarte
Utan att vara säker, 940 SE är ju mer lik 960 i vissa detaljer. Kan det vara den som kallas 940 ll. Enligt (i alla fall vissa) reservdelslistor finns 940 l från -91 till -98, medans 940 ll bara finns dom sista åren?
Användarvisningsbild
av lennarte
Utan att vara säker, 940 SE är ju mer lik 960 i vissa detaljer. Kan det vara den som kallas 940 ll. Enligt (i alla fall vissa) reservdelslistor finns 940 l från -91 till -98, medans 940 ll bara finns dom sista åren?
av NilsO
Vilken kylare som passar bäst hänger mer ihop med vilken motor det är, och utrustningsalternativ. Det där med modell I och II är inget som Volvo använde, och det verkar kunna betyda olika saker hos olika reservdelsförsäljare.

Så enklast är nog att jämföra med nuvarande kylaren på något vis.

Var in på volvo och kollade. De skulle ha 25[…]

Lambdalampan lyser

Kolla grenrörpackning grenrör ner till […]

Välkommen ut i trafiken

Hon och en kompis har varit ute och kört i ef[…]

Hjälp att hitta delnummer

Har du letat i sprängskisserna på volvo[…]