Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av RacingTIC
hur ska man göra då man tagit bort strålkastartorkarna på 740in?
för att få det snyggt alltså
jag grubblar över det men kan inte få nån rätsida på hur jag ska göra....

och är mest värt att plocka loss sidorutorna när man tonar eller ska man göra det på plats?

sen undrar jag om de är bränslepumpen som är knas då min 740 rycker när det är lite soppa kvar i tanken, kan de vara så?

tacksam för svar :D
av Addekarlsson
RacingTIC skrev:hur ska man göra då man tagit bort strålkastartorkarna på 740in?
för att få det snyggt alltså
jag grubblar över det men kan inte få nån rätsida på hur jag ska göra....
Antingen så spacklar du igen hålen med glasfiberspackel eller liknande. Eller så monterar du små Volvomärken över som jag gjort på min 740. :wink:
RacingTIC skrev: och är mest värt att plocka loss sidorutorna när man tonar eller ska man göra det på plats?
Köp färdigskuren på Volvo, så behöver du inte fundera på saken. Busenkelt att montera den färdigskurna. Kostar inte mer än ca 350 kr heller.
RacingTIC skrev: sen undrar jag om de är bränslepumpen som är knas då min 740 rycker när det är lite soppa kvar i tanken, kan de vara så?

tacksam för svar :D
Kan vara förpumpen, kan oxå vara skit i tanken. Men jag är väldigt osäker då jag själv inte råkat ut för problemet.

Hoppas mina svar hjälper dig lite iaf.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Sparkz
Sök på tankarmatur så hittar du ett gäng trådar.
av RacingTIC
tack för hjälpen!! :)
av RacingTIC
dom där pinnarna som sticker ut där strålkastartorkarna (bladen) satt...
hur tar man bort dom? ??:-/

jag har trixat med det där hela kvällen nu, må vara oteknisk men jag förstår inte...
Användarvisningsbild
av kamaxel
RacingTIC skrev:dom där pinnarna som sticker ut där strålkastartorkarna (bladen) satt...
hur tar man bort dom? ??:-/

jag har trixat med det där hela kvällen nu, må vara oteknisk men jag förstår inte...
Ta bort hela torkarmotorn. det gjorde jag på min =)

Så någonstans runt 10- 15 000 mil, run[…]

Byta front, huv o skärmar

Skulle föreslå att du monterat fronten […]

Løs del

Fant denne delen liggende i fanget når t&ari[…]

Hej! Någon som vet vad det kan vara för[…]