- sön 09 jul 2017, 17:46
#1184309
Hej.
Vid riktigt hård inbromsning, från 90km/h, precis innan jag låser hjulen kastar bilen kraftigt höger och ett alarmerande knak/smäll hörs samtidigt som det känns som om fjäderbenet hoppar ur spindeln och bilen sätter sig lite mer på höger sida. Jag har kunnat upprepa proceduren och få samma resultat flera gånger
Bilen är en 940 utan ABS. Mycket på bilen är nytt exv. ok, skivor och belägg (runtom), okhållare, spindlar, p-ändar, k-stag, bussningar till krängningshämmaren fram, stötdämpare(fram sitter 760 ambulans och bak 940 glt), fjädrar (också 760 ambulans), lagring och lager, bromsrör samt slang(bak). Allt är nytt från Bilia. Har även ett fjäderbensstag av grövre modell.
Det finns inget glapp i något av hjulen. Glidpinnarna löper fint, kolvarna kärvar inte och jag har dubbelkollat att alla bultar sitter enligt angivet moment.
Vad tor ni att det kan vara? Hur ska jag gå tillväga för att felsöka det här på bästa vis?
Vid riktigt hård inbromsning, från 90km/h, precis innan jag låser hjulen kastar bilen kraftigt höger och ett alarmerande knak/smäll hörs samtidigt som det känns som om fjäderbenet hoppar ur spindeln och bilen sätter sig lite mer på höger sida. Jag har kunnat upprepa proceduren och få samma resultat flera gånger
Bilen är en 940 utan ABS. Mycket på bilen är nytt exv. ok, skivor och belägg (runtom), okhållare, spindlar, p-ändar, k-stag, bussningar till krängningshämmaren fram, stötdämpare(fram sitter 760 ambulans och bak 940 glt), fjädrar (också 760 ambulans), lagring och lager, bromsrör samt slang(bak). Allt är nytt från Bilia. Har även ett fjäderbensstag av grövre modell.
Det finns inget glapp i något av hjulen. Glidpinnarna löper fint, kolvarna kärvar inte och jag har dubbelkollat att alla bultar sitter enligt angivet moment.
Vad tor ni att det kan vara? Hur ska jag gå tillväga för att felsöka det här på bästa vis?